• Black Twitter Icon
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Tramkade   C-mone is aanjager van creatieve gebieds-ontwikkeling met waardencreatie en de menselijke maat als uitgangspunt (placemaking)

 

Pioniersfase

In 2015 startte een pioniersfase voor het gebied van de voormalige veevoederfabriek De Heus. Een cultureel experiment om een verlaten gebied geleidelijk te transformeren tot een nieuwe plek voor de stad. Een plek die creativiteit en bedrijvigheid uitstraalt en nooit af is (i.p.v. ‘masterplan’ traditionele vastgoedontwikkeling gebaseerd op geld).

Kwartiermaker

C-mone is samen met Studio Boot kwartiermaker van Tramkade, culturele hotspot in Den Bosch. Via diverse activiteiten blazen we het gebied nieuw leven in. Samen met gerenommeerde ontwerpers, vaklui en mensen met afstand tot de arbeidsmarkt bouwen we aan het Werkwarenhuis, ‘gesamtkunstwerk’, en monument van de toekomst, met respect voor het vastgoed van het verleden en een nieuwe gebruiksfunctie voor de toekomst.

 

Culturele hotspot

Het Werkwarenhuis is een veelzijdige plek die als culturele hotspot ruimte biedt aan jonge creatieve ondernemers (ontwerpers, theatermakers, animatie/filmmakers, muziekproducten) en samenwerkt met diverse creatieven uit de omgeving.  Makers die het vakmanschap verstaan; ontwerpers en kunstenaars die onderzoek doen naar maatschappelijke vernieuwing; en publiek dat open staat voor onverwachte ontmoetingen vinden elkaar in het Werkwarenhuis.

 foto boven: Rene van der Hulst (transformatie oude fabriek op terrein Tramkade naar werkwarenhuis)