social label   Simone Kramer (C-mone) is samen met Petra Janssen (studio Boot) initiatiefnemer van Social label (2014) een (inter)nationale movement naar een sociale betekeniseconomie via de kracht van design en communicatie

social label collection-.png

Design met betekenis

Samen met Petra Janssen (Studio Boot) combineert Simone Kramer (C-mone) communicatie en creativiteit met een flinke dosis idealisme en doorzettings-vermogen voor design met betekenis. Zo ontstaan er nieuwe mogelijkheden om verschillende groepen uit de samenleving te betrekken en verbinden. Bij Social Label zijn tijd, betekenis en aandacht de nieuwe waarden. Het spraakmakende Social label lab dat geopend is door Koningin Maxima is het designlab voor sociale vernieuwing.

www.sociallabel.nl

Sociaal duurzame designcollectie

Aantrekkelijke designproducten op maat voor mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt ontworpen en gemaakt bij diverse werkplaatsen in Nederland. Aan elke unieke samenwerking met een gerenommeerd ontwerper wordt een Social label gekoppeld, zoals HOUT> Piet Hein Eek en VEEG > Dick van Hoff. 

www.sociallabelshop.nl 

Vormgeven van een inclusieve wereld
Social label brengt kunst en design in de maatschappij. Via waardevolle designproducten gemaakt in samenwerking met ontwerpers en werkplaatsen wordt het gedachtegoed naar een inclusieve wereld waarin iedereen mee kan doen uitgedragen. De beweging groeit, inmiddels doen 14 werkplaatsen en topontwerpers mee, kopen steeds meer consumenten en bedrijven sociaal in, en is Social label uitgegroeid tot een internationaal erkend designlabel.

 

Social label Works, open boek over het ontwerpen van arbeid

Het boek Social label Works zoomt in op de verfrissende
design by doing-benadering van Social label. Behalve uitgebreide collectie- en foto-overzichten, lessen in socio economics, kwantitatieve en kwalitatieve impactmetingen, zijn er interviews met makers
en designers en verslagen van lezingen en discussiepanels.
Een aantal essays plaatst de ambities van Social label in een
actuele, culturele, maatschappelijke en economische context.
‘Kan design de wereld redden?’ vroeg Social label aan journalist,
schrijver Jordan Hruska (o.a. The NY Times en The Economist).
In zijn hoopgevende antwoord introduceert hij het begrip
‘rethinking design’. ‘Het wordt tijd te pleiten voor een meer
inclusieve wereldecomie. Arbeid is daarin het ijkpunt om onze
ideeën over het milieu en over elkaar te hervormen’ Laat dat nou
nét het vertrekpunt van Social label zijn…

Foto:Petra Janssen (Studio Boot)